keskiviikko 9. lokakuuta 2013

Marxististalinisti kommunisti Yrjö Rautiosta voi sanoa, että kommunismi kuoli mutta kaltaisensa "rutto" ja kaheli jäi vaivoiksemme tiedutusvälineisiin harhauttamaan siitä mikä tässä ajassa on oikein ja mikä väärin (omia sanoja siteeraten takaisinpäin tässä ei voi olla kyse muusta kuin vastavuoroisuudesta). Miten se menikään yksi sormi muualle ja 3 sormea itseenpäin, näin se on yrjö rautionkin tapauksessa, vanha kommunistiveri laittaa valehtelemaan paperimediassa ja nettiversiossa oheiseen tapaan


Kommunismin perinnön näemme karttakuvassa, sekä punabolsevikkien oksennuksena mediassa

Kahelikommunisti Yrjö Rautiosta voi sanoa, että kommunismi kuoli mutta kaltaisensa "rutto" ja kaheli jäi vaivoiksemme tiedutusvälineisiin harhauttamaan siitä mikä tässä ajassa on oikein ja mikä väärin (omia sanojaan siteeraten takaisinpäin tässä ei voi olla kyse muusta kuin vastavuoroisuudesta). Miten se menikään yksi sormi muualle ja 3 sormea itseenpäin, näin se on yrjö rautionkin tapauksessa, vanha kommunistiveri laittaa valehtelemaan
paperimediassa ja nettiversiossa oheiseen tapaan


Seppo Lehdon moro-tervehdys on aiheuttanut punamädättäjissä harvinaisen paljon kakkaripulia ja housuun kakkimista esim demarikentässä mm punaterrorin perillinen eero heinäluoma taisi traumatisoitua loppuiäkseen, eikä uskalla enää jatkossa pyyhkiä edes auton tuulilasista huuruja, jottei syyllisty natsismiin käden ojennuksellaan? Julkisen liikenteen bussin pysäytys taitaa olla nyt loppu kaikilta, jottei ihmiset leimaudu punaterroristi eero heinäluoman tapaisten komujätösten vainon edessä "natseiksi"?

--------------------------
Kommunistisen totalitarismin ja sairauden ilmenemismuodot ovat monet, kuten näemme Apu-lehden toimituksellisesta kommunistisesta oksennuksesta, mikä kommariripulointina ja härkäsammakkoina, kaheli yrjö raution kitusista on oksennettu, jopa nettiin paperiversion lisäksi tarkoituksella solvaamaan istuvia kansanedustajia perussuomalaisia Jussi Halla-aho, Juho Eerola, Muutos 2011 edustajaa James Hirvisaari, sekä tamperelaista superhumoristi kansantaiteilija ja perfektionisti historioitsija Seppo Lehtoa:

----------
Marxististalinisti yrjö raution tauta on pikkugooglauksella selvillä niille jotka eivät enää muista tai halua muistaa:

Yrjö Rautio

Yrjö Antero Rautio (s. 29. tammikuuta 1949 Ylitornio)[1] on suomalainen toimittaja. Hän työskenteli vuodet 1988–2004 Vasemmistoliiton pää-äänenkannattajan Kansan Uutisten päätoimittajana.
Rautio valmistui Tampereen yliopistosta yhteiskuntatieteiden kandidaatiksi 1978 pääaineenaan sosiologia. Heti valmistuttuaan hän meni töihin oululaiseen Kansan Tahto -lehteen, joka oli tuolloin Suomen Kansan Demokraattisen Liiton(SKDL) äänenkannattaja. Rautio työskenteli toimitussihteerinä ja -päällikkönä 1978–1983 sekä päätoimittajana 1983–1988. Hän oli 1980-luvulla yksi kansandemokraattisen liikkeen enemmistön keskeisimmistä ideologeista.
Vuonna 1988 Rautio valittiin SKDL:n pää-äänenkannattajan Kansan Uutisten päätoimittajaksi, jossa tehtävässä hän jatkoi tammikuuhun 2004. Rautio erosi lehden palveluksesta ja puolueesta ajauduttuaan erimielisyyksiin Vasemmistoliiton puheenjohtajan Suvi-Anne Siimeksen kanssa.[2] Hän väitti puolueen ja sen johtajan unohtaneen aatteellisen perintönsä ja vaati paluuta Marxiin.[3] Irtisanouduttuaan Rautio väitti Kansan Uutisten purkaneen hänen työsuhteensa perusteetta kesken irtisanomisajan. Käräjäoikeus piti lehden menettelyä lainmukaisena. Osapuolet sopivat kiistan ennen hovioikeuskäsittelyn alkua. Tapahtuneen jälkeen Rautio kirjoitti Apu-lehteen kolumneja ja hänet palkattiin myöhemmin lehden toimittajaksi. Rautio esittää lyhyistä kommenteista koostuvia lausahduksia, mitkä hän sisällyttää poliittisiin kolumneihinsa "heittolaukauksina".

-----
Muka kolumni, sanoisin että kommunistista ripulipaskaa: 
Kolumnit
http://www.apu.fi/artikkeli/kolera-lahti-rutto-jai

Kommunistista oksennusta kaheli yrjö rautiolta: "Kolera lähti, rutto jäi

Tähän apu-lehden kommunistiseen oksennukseen sopii mielipidevanki Seppo Lehdon piirrustus Turun vankilasta elokuulta 2010:










Yrjö Rautio: "Ei Hirvisaaren potkuilla ole välttämättä tekemistä sen kanssa, että Timo Soini trimmaa puoluettaan hallituskuntoon. Potkut vain olivat vähintä, mitä mikään puolue olisi tässä tilanteessa voinut tehdä. "
Jossakin kulkee raja Perussuomalaisillakin.
Tamperelainen kaheli Seppo Lehto esitti eduskunnan lehteriltä natsitervehdyksen tukeakseen Jussi Halla-ahon eurovaalikampanjaa. Siinäpä sitä tukea tulikin! Valtiopäivämies James Hirvisaari kuvasi tervehdyksen, ja jotta typeryys olisi täydellistä, kuva piti syöttää saman tien nettiin.
Eduskunnan puhemies Eero Heinäluoma nuhteli Hirvisaarta, ja Perussuomalaisten puoluehallitus erotti hänet puolueesta.
Ei Hirvisaaren potkuilla ole välttämättä tekemistä sen kanssa, että Timo Soini trimmaa puoluettaan hallituskuntoon. Potkut vain olivat vähintä, mitä mikään puolue olisi tässä tilanteessa voinut tehdä.
Eikä kyse ole vain yhdestä natsitervehdyksestä, vaan Hirvisaaren koko poliittisesta urasta – vai pitäisikö puhua ureasta?
Mikään puolue ei halua Hirvisaaren kaltaista jäsentä enempää kuin ihminen kaipaa koleraa elämänkumppanikseen.
Vaarallisimmat jäivät
Ei Perussuomalaiset sitä paitsi hallituskuntoon tullut sillä, että siitä yhdestä reppanasta pääsi.
Paljon vaarallisempia jäi.
Halla-aho on älykäs, omalla omituisella tavallaan sivistynytkin – ja vainoharhainen. Samaa voi sanoa Olli Immosesta ja Juho Eerolasta. Eerolan kuulumista Halla-ahon ryhmään voi ihmetellä eniten. Hän on jopa fiksu ja henkilönä mukava.
Suomen kielessä on tähän asti käytetty yhden lajin vinksahtaneista lainasanaa rasisti. Hirvisaari tarjoaa sille suomennosta nuiva.
Hirvisaaren potkut voivat säikäyttää joitakin nuivia kuriin ja nuhteeseen, mutta tuskin ainakaan Halla-ahoa.
Fiksut fanaatikot
Historian ja ihmismielen arvoituksia on, että kaikissa fanaattisissa liikkeissä on aina ollut mukana myös erittäin älykkäitä, sivistyneitä ja fiksuja ihmisiä, vaikka nämä liikkeet lopulta ovatkin täysin älyttömiä ja sivistymättömiä.
Heitä oli fasismissa ja natsismissa. Heitä oli stalinismissa – myös sen suomalaisessa ilmenemismuodossa, jota kaunistellen taistolaisuudeksi kutsuttiin. Heitä on ollut myös uskonnollisissa ääriliikkeissä, eikä niin järjetöntä huuhaata löydy, ettei siihen haksahda myös muuten ihan fiksuja ihmisiä.
Monet fanaatikot voivat olla muilla elämänalueilla ihan fiksuja, mutta muuttuvat kuin toiseksi ihmiseksi, kun tullaan heidän kiihkoilualueelleen. Silmiin syttyy hullun kiilto, ja suu alkaa syytää sanoja omia aikojaan. Joillakin heistä on luonnevika tai hoitamatta jäänyt mielenterveysongelma, mutta ei kaikilla.
Fiksut fanaatikot ovat vaarallisimpia. Ääriliikkeet tarvitsevat heitä johtajikseen – ja hyväuskoisia idiootteja johdettavikseen."
 ----------------------------
Yrjö Raution kommunismia tihkuva ääriliike on kun istuu pöntölle lukemaan tiedonantaja-lehteä ja juomaan stalisnajaa? 
Kunpa se jäisikin vain siihen, mutta kaheli on keskuudessamme ;(. Peruuttakaamme apu-lehti.

Ystävällisen terveisin kansakunnallinen opastaja ja opettaja Seppo Lehto

-------
----------


perjantai 15. maaliskuuta 2013

14.3.2013 A-studion jan andersson piilo- vai julkistalinisti? Selväähän oli että paikalle kutsumansa svedupelle ja dan koivulaakso olivat aitoja nkvd-ajan stalinisteja. Jussi Halla-aho ja Olli Immonen toki eivät stalinisteja vaan Suomen Sisun edustajina demla r.y:n juristien / nkvd-tyylisten väittämien kohteena


14.3.2013 A-studion jan andersson piilo- vai julkistalinisti? Selväähän oli että paikalle kutsumansa svedupelle ja dan koivulaakso olivat aitoja nkvd-ajan stalinisteja 

Jan Anderssonin juontaman keskustun perusolettama oli sama kuin: Vieläkö hakkaatte lapsianne / vaimoanne?
Vieläkö olette rasisteja? - Vastaus: Kyllä pyrittiin toteennäyttämään Jani Alander-kirjauksella, sekä Suomen Sisun kansallismielisyysväittämillä.

Kuin piru raamattua oli ohjenuorana toimituksellisessa a-studion käsittelyssä. Jäi tarkistamatta näkyikö ohjelmatiedoissa Käsikirjoitus: Jyrki Richt?

Jussi Halla-aho ja Olli Immonen toki eivät stalinisteja vaan Suomen Sisun edustajina demla r.y:n juristien / nkvd-tyylisten väittämien kohteena

Lisää aiheesta NKVD, Demla ry, Miehittäjä-Ryssä, KGB-perintömme

http://keskustelu-ryssasta-jatkukoon.blogspot.fi/

Seppo Lehto 

Korvaus- ja totuusyhdistys Tampere
silvottu tynkä-Suomi




--------------------------------------
http://neuvostovastainen-natsi-rasisti.blogspot.fi/
-----------------------------------------------------------------------------

sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Vainojen päivänä 27.1.2013 muistakaamme, että Euroopassa uhkana on alkuperäväestöjen oikeuksien kaventuminen, ei suinkaan mitkään maahanmuuttajien erittäin kyseenalaiset oikeuksien menetykset meidän kansantaloutemme hedelmiin. Norjan Breivik voidaan katsoa Johannes Kastajaksi? Sopinee kai tehdä vertailuja ajassa?


Vainojen päivänä 27.1.2013 muistakaamme, että Euroopassa uhkana on alkuperäväestöjen oikeuksien kaventuminen, ei suinkaan mitkään maahanmuuttajien erittäin kyseenalaiset oikeuksien menetykset meidän kansantaloutemme hedelmiin. Norjan Breivik voidaan katsoa Johannes Kastajaksi? Sopinee kai tehdä vertailuja ajassa?

Erilaisia kommunismin jätöksiä elää keskuudessamme kuin edelleen Moskovan kahleissa nytkähdellen ja räyskyttäen erilaisina kommartitutkijoina mm. Joensuun ja Tampereen yliopistoissa

Meillä on perusoikeudet, niihin kuuluu ihmisoikeudet ja kansojen itsemääräämisoikeus omiin alueisiinsa ilman sharia laintulkintoja

Keitä te olette tuomitsemaan norjalaista viikinkiperinteitä vaalinutta Breivikiä ;)? 

Eikö Breivik ole kuin muinainen viikinki ;) joita on ihailtu näihin päiviin saakka ;)?

Joten siinä kuin lauletaan Tsingis Khanista ja ihaillaan toisen maailmasodan kansanmurhaajia (Saksan siviiliväestöön kohdistuneet kansanmurhat liittotuneiden pommituksina) Winston Churchill, Josef Stalin, Roosevelt ( ydinpommit Nagasagiin ja Hirosimaan ) .. niin eihän Breivik ole edes oppipoika näiden "valtiomiesten" rinnalla. 

Joten muistakaamme sillä samalla kiitollisuudella kuin Rooseveltiä, Churchilliä, Mao Tse Tungia jne, niin toki meidän pitää arvostaa sillä samalla arvonannolla norjalaista Breivikiä vai olemmeko ollenkaan loogisia vai pelkästään komuhuijareiden narutettavissa?



Seppo Lehto maahanmuutto- ja islamkriitikko
Tampere = Punikkikylä Lenin museon valheita rahoittaen
Tsuhnala

----------------------------------------------------

http://neuvostovastainen-natsi-rasisti.blogspot.fi/

-----------------------------------------------------------

lauantai 3. maaliskuuta 2012

Markus Lehtipuun oheinen uudensuomenblogista sensuroitu kirjoitus arvioitavaksenne mitä uusisuomi sensuroi ja miksi pohdintaanne

Markus Lehtipuun oheinen uudensuomenblogista sensuroitu kirjoitus arvioitavaksenne mitä uusisuomi sensuroi ja miksi pohdintaanne


Viereinen kuva Seppo Lehdon maanpakolaisajalta etsintäkuulutettuna väitetyistä "muslimien uskonrauhan häirintä, kansankiihotus ja kunnianloukkaukset". Kokonaistuomio oli 2 v 5 kk ehdotonta vankeutta ja poskettomat korvaukset kuvitteellisia kärsimyksiä kokeneille 20 v ulosotolla.


Markus Lehtipuun allaoleva teksti sensuroitu uudensuomen nettiversiosta täysin käsittämätöntä. Eikö vain?

Markus Lehtipuu 
kirjoitti:

"Ihmisoikeudet saadaan syntymälahjana, lupaa sekä YK:n ihmisoikeuksien julistus että sivistysvaltion perustuslaki.

Perustuslaki on korkein auktoriteetti, kun määritellään kansalaisen oikeuksia yhteiskunnassa ja elämässä.

Sananvapaus on yksi ihmisoikeus, ja sitä ei tarvitse ansaita.

Sananvapaus koskee mielipiteitä, keskustelua, osallistumista yhteiskunnalliseen debattiin.

Sananvapaus on universaali ihmisoikeus. Jokainen mielipide on oikeutettu, eikä perustuslaillista sananvapautta saa ennalta estää.

Koska ihmiset yleensä ymmärtävät viestit väärin, tahallaan tai tyhmyyttään, sananvapauteen kuuluu aina avoin keskustelu. Mielipide on aina sallittu, jos se perustellaan.

Lisäksi perusteltu mielipide oikeuttaa aina vasta-argumentteihin, siis keskusteluun.

Jos keskustelu kielletään, päädytään sanelupolitiikkaan eli diktatuuriin.

Jos mielipiteet kielletään, ollaan jo diktatuurissa.

Kuumimman tekopyhyyden aikaan Helsingin Sanomat julkaisi marmatuksen, jossa väitettiin, että kukaan ei saa olla eri mieltä siitä, että jokainen on samanarvoinen. Joku voi kaivaa suoran sitaatin, mutta ajatus oli siis sellainen, että ihonvärin, syntyperän, uskonnon jne perusteella ei ihmisiä saa asettaa eriarvoiseen asemaan. No, se on totta.

Mutta.

Kun HS painottaa väitettään, ettei kukaan saa olla tästä eri mieltä, se ikään kuin mitätöi koko ajatuksen.

Kaikessa keskustelussa saa olla eri mieltä ihan mistä asiasta tahansa. Jos perustelee.

Elämä ei ole mustavalkoista, päinvastoin. Elämä on tavattoman monimutkaista.

Suvaitsemattomuuttakin on monenlaista. Suvaitsemattomuutta on ennen muuta toisen mielipiteen tuomitseminen. Perinteisesti olen oppinut, että "suvaitsevaisuus" tarkoittaa vain mielipiteiden suvaitsemista. ("Olen eri mieltä, mutta taistelen oikeutesi puolesta sanoa mielipiteesi").

Valtamedian mukaan suvaitsevaisuus tarkoittaa vain ihonväriä, mutta mitä se on, missä ihonväri nousee jakolinjaksi?

Se on rasismia.

Syrjintä voi kohdistua kehen tahansa. Se, joka raahataan oikeuden eteen mielipiteittensä tai FB-päivityksensä perusteella, on syrjitty, ja suvaitsemattomuuden uhri!

Sen sijaan, että kysytään, mitä kirjoittaja tarkoitti, hänelle luetaan rangaistuksia kuin murhamiehelle.

Sen sijaan, että tuohtuisimme, pöyristyisimme, ja ilmiantaisimme sanoja ja lauseita, meidän tulee ylläpitää keskustelua siitä, mitä näillä sanoilla ja lauseilla tarkoitetaan, ja miten ne liittyvät todelliseen elämään.

Onko siellä takana jossakin jokin viisaus, tai opetus, josta voi viisastua?"

-----------------------
Oikaisu: http://markuslehtipuu.puheenvuoro.uusisuomi.fi/99284-perustuslaillisen-sananvapauden-palauttaminen teksti palautunut. Emme tosin tiedä kuinka pitkäksi aikaa
---

http://neuvostovastainen-natsi-rasisti.blogspot.com

---------------------

torstai 23. helmikuuta 2012

EU-keskustelu uusiin uomiin: Pudotetaan Kreikka pois EU:sta ja otetaan laajentuva Israel mukaan EU:hun?




EU-keskustelu uusiin uomiin: Pudotetaan Kreikka pois EU:sta ja otetaan laajentuva Israel mukaan EU:hun?


Meillä on monia yhteisiä intressejä Israelin kannssa ja enemmän yhteistä kuin Turkin kanssa

Taloudellisia, sosiaalisia, historiallisia faktoja http://prokarelia.net sivustolta aluepalautusaiheeseemme.

Suomelta riistetyt alueet yksittäinkin ovat isompi kuin mikään Israelin alue. On täysin käsittämätöntä Erkki Tuomioja-tapaisten äännähdykset Israelin suuntaan kun oman maan tilanne on mikä on.

Pariisin miehityssopimus 1947 ja Israelin synty 1948 vertailupohjina sekä Nato-jäsenyys:


Vaikka sopimusoikeutta lukeneena kaikki ymmärtävät että "sopimukset on pidettävä" niin niihin pätee myös force majour-säännöstö ja ennalta hyvissä ajoin kirjatut irtisanotumisperusteet.

Tarvittaessa sopimuksia voidaan tarkastella ei suinkaan bingoarpajaisiin verrattavissa käräjäoikeuksissa vaan välimiesoikeuksissa. Mikä estää suomalaisia politiikoita ja meitä tsuhnia olemasta vapaita toimimaan ja ajattelemaan? Teemoja tuli kai äkkihätää jo esiteltyäkin keskustelun pohjaksi ;)?


Tamperelainen Seppo Lehto historioitsija

------------------

http://neuvostovastainen-natsi-rasisti.blogspot.com

--------------------------------------------

tiistai 21. helmikuuta 2012

Todellisuuden kieltäjät ovat suurin uhka ihmiskunnalle ja suomalaisuudelle siinä muodossa kuin olemme suomalaisuuden ymmärtäneet


Todellisuuden kieltäjät ovat suurin uhka ihmiskunnalle ja suomalaisuudelle siinä muodossa kuin olemme suomalaisuuden ymmärtäneet

Todelliset murhaajat istuvat hallituksessa ja velkaannuttavat kansantaloutemme vuosikymmeniksi eteenpäin. 


Katsokaa kuinka valtiomme ulkoinen velka ja sen hoitokulut kasvavat viimeisen vuoden aikana tehtyjen päätösten perusteella.

Lisäarvoa emme saa myöskään oman kansan orjuuttamisesta, vaan päinvastoin. Suomessa kannatetaan sosialistista orjataloutta: 20 vuoden ulosotto pitää ison osan porukkaa ja nais-ja miestyövuosia tehokkaasti työmarkkinoiden ulkopuolella. 


Huippu on että ulosotossa olevien eli heidänkin elämisensä maksaa joku ;). Joten onko nykysysteemi järkevä miltäänosin vai olisiko syytä vihdoin ja viimein uskoa että USA:n velka-akordin tapainen järjestelmä olisi syytä sallia silvotussa tynkä-Suomessakin?


Avautuuko tai avautuiko ajatus?

Seppo Lehto Tampere historioitsija


http://feedback-and-discussion.blogspot.com


..........................................


http://neuvostovastainen-natsi-rasisti.blogspot.com

....................

lauantai 18. helmikuuta 2012

Vaaran vuodet ja niiden opetukset ovat unohtuneet. Nyt menemme täysillä KGB-juuristen johtajiemme (tarja halonen, urpilainen, katainen) hetteikköön. Kuka meitä auttaisi?

Vaaran vuodet ja niiden opetukset ovat unohtuneet. Nyt menemme täysillä KGB-juuristen johtajiemme (tarja halonen, urpilainen, katainen) hetteikköön. Kuka meitä auttaisi?

Ennen (1918, 1939-1947) mielsimme asiat selkeämmin ja varoimme vaaraa paremmin. Missä on nykyinen vaarantunnistamisanturimme?

Varuskuntien alasajo ilman Nato-jäsenyyttä on todella typerää ja hedelmätöntä erilaisten Ottawan miinasopimusten noudattamisten kanssa.

Kataisen ja Urpilaisen logiikka ja toimet ovat sellaista mistä ennen olisi epäilty Terijoen hallitustaustaisuutta

Varuskuntien alasajo rajattoman maahanmuuton ja kehitysavun leikkaamisen sijaan ei palvele ekologisesti, eikä turvallisuuspoliittisesti isänmaatamme
Kansakuntamme aluesaantojen palautuksen pelko kajastaa näiden sotasyyllisyyksien torjunnan takana

UKK oli vikoineenkin kokonaisen Suomen asialla. Sen jälkeeno on ollut vain Moskovan orjaleirin vouteja

Siksi olemme jääneet jälkeen Puolasta ja muista Baltian maista turvallisuusvajeen ollessa osamme

Kansakunnallinen terminaattori

( Kirjoitus taltioitu netistä )

--------------------
http://neuvostovastainen-natsi-rasisti.blogspot.com
---------------------------------

sunnuntai 16. toukokuuta 2010

Oppikaamme suomalaisiksi itsetuntoisiksi oman etumme ajajiksi alistumatta nxxkerxxinneille ja islamisteille - Kaatuneiden muistopäivänä Suomen lippu


Oppikaamme suomalaisiksi itsetuntoisiksi oman etumme ajajiksi alistumatta neek(xx)öinneille ja islamisteille, puhumattakaan stalinistisille kommarivalheille talvi- ja jatkosotiemme synnystä ja oikeudesta miehitettyjen alueidemme palauttamiseen mistään mitään tinkimättä

Kaatuneiden muistopäivänä Suomen lippu liehuen

http://kavkazblogi.blogspot.com

Lisää asiaa itsenäisyytemme säilyttämiseksi ylläolevassa kavkazblogissa

Isänmaan asialla vapaussoturien perinteitä vaalivan Seppo Lehdon sanomaa


-------------------------------------------------------------------------------

http://neuvostovastainen-natsi-rasisti.blogspot.com



-------------------------------------------

keskiviikko 15. huhtikuuta 2009

Entisaikojen ”neuvostovastainen” termi ja ”uhkapykälä” 2 vuotta vankeutta Ryssän arvostelemisesta ovat muuttuneet "rasisti, natsi, fasisti"-termeiksi



Entisaikojen ”neuvostovastainen” termi ja ”uhkapykälä” 2 vuotta vankeutta Ryssän arvostelemisesta ovat muuttuneet "rasisti, natsi, fasisti"-terminologiaan ja rangaistus on sama eli ns. ”valtaeliitin” kepuliryssäläisen Baltic Star-artikkelin 30.7.1985 kirjoittaman matti vanhasen ja seurassaan kihisevien työkaluna toisinajattelijoiden kurkuttamiseksi
terveisin Isänmaan asialla


Seppo Lehto Tampere





------------------------------------------------------------


http://neuvostovastainen-natsi-rasisti.blogspot.com



------------------